Case Conduent
Hoe kan telemarketingbedrijf Conduent op basis van een verbeterd incentive beleid sales conversies structureel verbeteren en tegelijkertijd de medewerker betrokkenheid versterken?
AANPAK
Met de introductie van Conduent Points heeft er een transitie plaatsgevonden van een gedifferentieerd ‘cash en giftcard incentive beleid’ naar een centraal ‘Conduent Points beleid’. Met dit medewerker sales incentive programma worden medewerkers persoonlijk beloond met Points op basis van sales resultaten in verschillende projecten.
Hierbij heeft Touch gebruik gemaakt van een speciaal ontwikkelende ‘waterval’-techniek, waarbij Points worden gealloceerd per sales campagne en per individuele prestatie automatisch worden toegekend. Daarnaast is er extra persoonlijke waardering vanuit Team Managers voor ‘meest betrokken medewerker’.
Conduent Points kunnen direct worden verzilverd voor cadeaus en belevenissen uit het online spaarassortiment in de Conduent Points-webshop!
RESULTATEN
- Zeer succesvolle transitie van cash en giftcards beleid naar Conduent Points
- Verhoogde sales conversies per project en overall
- Besparing in tijd in kosten t.o.v. het opzetten van incentives campagnes voorheen
- Verhoogde medewerkerstevredenheid en betrokkenheid